Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je čtv 28. bře 2024 11:08:16



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Začátečník 
Autor Zpráva

Registrován: stř 08. pro 2010 10:56:37
Příspěvky: 20
Bydliště: Staré Město, okr. Uherské Hradiště
Příspěvek Začátečník
Zdravím všechny milovníky orchidejí,před týdnem jsem dostala 2 rostlinky Phalenopsis,kvetly krásně,ale teď mě začínající pupence uvadají a padají. Obě rostlinky mám na parapetu a okno mám na severní straně,kde není moc světla. Nevím jaké hnojivo na zimu koupit a vůbec jsem na rostlinky začátečník :( Potřebuji radu,děkuji všem.


stř 08. pro 2010 14:15:36
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22. úno 2009 18:24:32
Příspěvky: 308
Bydliště: Holice, Pardubicko
Příspěvek Re: Začátečník
Ahoj,
chyba bude nejspis v umisteni,tedy pokud rostlina neofoukla.Stava se casto,ze rostlina po preneseni domu shodi nejaka poupata nebo koncova zaschnou-mne se to stalo uz vicekrat.je to tou zmenou teplot.Jinak severni strana je celkem chladna pro falenopsisy,ale zalezi take na umisteni topeni.Idealni strana pro faliky je vychodni.Hnojivo neni potreba ted na zimu resit,to spis az na jare.Nejdulezitejsi jsou koreny-neni premokreny,koreny spatne? Falenacky jsou vdecne,pokud je neulijete nebo nechytnou nejakou mrsku.I kdyby tentokrat treba vetsina kvetu opadala i poupatka zaschla,coz by cloveka samozrejme mrzelo,tak pokud se ji bude darit a je to silna rostlina,tak vyhodi odpoda nebo i z ocek vyhonky.Po odkvetu nestrihat stonek.Snad tak


stř 08. pro 2010 15:12:58
Profil Zobrazit autorovy stránky

Registrován: pát 01. led 2010 19:06:51
Příspěvky: 7495
Příspěvek Re: Začátečník
Severní okno je phaleňáky málo světla. Teď v zimě klidně jižní. Hnojivo přes zimu žádné nebo jen velmi opatrně - je tomu věnované celé téma, tak čti a studuj.


stř 08. pro 2010 17:44:01
Profil

Registrován: sob 20. úno 2010 1:33:23
Příspěvky: 746
Bydliště: Mělník
Příspěvek Re: Začátečník