Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je čtv 28. bře 2024 12:07:09



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 141 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Další
 Komerčně prodávaná hnojiva 
Autor Zpráva

Registrován: pát 20. lis 2015 21:03:22
Příspěvky: 93
Bydliště: Beroun
Příspěvek Komerčně prodávaná hnojiva
Pokoušela jsem se srovnat různé druhy hnojiv pro orchideje (v zálivce, ne listová výživa) prodávaných v různých zahradnictvích, obchoďácích apod....
Uvádím zastoupení NPK, mohu klidně dopsat i další prvky

Agro NPK 6-5-6
Substral 4-4,5-8
Terra San 4-4-7
Obi 4-4-7
Neudorff 3-0,8-5
Florasend 4-6-6

Zarazilo mně, že se zastoupení NPK poměrně liší, překvapilo mě třeba oproti ostatním hodně nízké zastoupení fosforu u neudorffu...

Protože nejsem odborník na hnojení, často hledám informace na internetu nebo v knížkách.
Dovolím si citovat z jedné knížky:
"... Zjednodušeně řečeno: dusík podporuje růst listů, fosfor podporuje růst kořenů a draslík tvorbu květů. zastoupení makroprvků a mikroprvků v hnojivu volíme podle vegetačního období. V období růstu používáme hnojiva s vyšším obsahem dusíku, k vyzrávání pletiv a násadě květů použijeme hnojivo s větším zastoupením draslíku a fosforu..."
Zdroj: Choroby a škůdci orchidejí, autorky Šafránková Ivana, Matoušková Jarmila, Buchtová Anna

Z citovaného by vyplývalo, že by se jedno hnojivo vlastně nemělo používat celou sezonu, ale bylo by lepší nakoupit hnojivo od různých výrobců, a to střídat :?: :)

Jak se to tedy běžně dělá?
Mám si těch hnojiv opravdu nakoupit víc, nebo doporučíte nějaké nejvhodnější, nebo mám zavřít oči a jedno si prostě vybrat? ;)

_________________
Martina


ned 31. led 2016 21:32:14
Profil

Registrován: pát 01. led 2010 19:06:51
Příspěvky: 7495
Příspěvek Re: Komerčně prodávaná hnojiva